Participate in the event

Andreas Viestad: Ekte grønn mat

Velkommen til et foredrag med matentusiast, programleder og skribent Andreas Viestad.

Her vil du få høre om hvilke grønnsaker som er de enkleste og mest bærekraftige å dyrke her i nord, og sikkert mye om Viestads matfilosofi.

Når du dyrker selv, har du ikke bare gleden av å spise egenprodusert mat, men du får også et nærere forhold til matens vei fra jord til bord. Det som kommer fra egen hage eller veranda-kasse er annerledes enn det du kjøper.

Urtene du dyrker selv, har sterkere og mer intens smak, salvien får tjukkere blader, ruccolaen har mer temperament.

Andreas er kjent for sin gode penn og evne til å engasjere og forklare, enten det er dyrking, eksotiske mattradisjoner eller vitenskap. Han har gitt ut flere bøker i USA, vært spaltist i Washington Post og programleder for TV-serien New Scandinavian Cooking, som vises i over 50 land. Han er initiativtaker til og faglig lederved Geitmyra matkultursenter for barn i Oslo, og etablerer liknende matkultursentre flere steder i landet. Han er medeier i restauranten St. Lars og Salome i Oslo.

ÅPNING AV FRØBIBLIOTEKET!
Mossebibliotekene lanserte Frøbiblioteket i 2021, og fra 12 april har vi sesongåpent frem til sommeren, eller lageret går tomt. Vi har masse spennende frø som vi pakker små frøposer og deler ut til de som vil ha.  Her er det mulighet for å dyrke grønsaker, urter og blomster selv, i bed eller
potte, inne eller ute.

Frøbiblioteket er tilgjengelig fra klokka 18.00.