Digital filmklubb - regissørmøte: Dag Johan Haugerud

Zoom inn, zoom ut #3, ny filmklubb med celeber gjest onsdag 6. oktober kl. 18.00!

Vi har denne gangen fått med oss en av Norges mest interessante filmregissører og manusforfattere - Dag Johan Haugerud!

Mannen - som til daglig jobber som bibliotekar - skrev sin første bok «Noe med natur» i 1999, og har siden opplevd å vinne Amanda for både regi og manus for så vel «Som du ser meg» i 2013 og «Barn» i 2020! I tillegg skjenket P2-lytterne ham den høythengende romanprisen i 2016 for «Enkle atonale stykker for barn». Vi gleder oss til å snakke med Dag Johan om den oppsiktsvekkende karrieren hans - og kunsten som har oppstått underveis.

Samtalen strømmes via Facebook, men opptaket blir liggende ute en uke, t.o.m. 13. oktober, i tilfelle du ikke har anledning til å se denne direkte. Vi oppfordrer deg likevel til å være til stede der og da – du vil få en unik anledning til å komme med spørsmål og kommentarer til Dag Johan etter samtalen!

Varm gjerne opp ved å dykke ned i verkene til Haugerud:

Filmen Lyset fra sjokoladefabrikken kan du se gratis via rikskringkastingens nettside

Filmene Barn og Det er meg du vil ha kan du låne og se via bibliotekenes strømmetjeneste Filmoteket

Du kan også låne Som du ser meg og diverse kort- og novellefilmer på DVD, samt romaner og manus i bokform, ved Mossebibliotekene

Foto: Baard Henriksen