"Et vaklende Europa" foredrag ved Carl Schiøtz Wibye

Foredrag ved tidligere diplomat Carl Schiøtz Wibye basert på hans siste bok "Et vaklende Europa" på Rygge bibliotek.

Fra forlagets omtale: "Hvor mange prøvelser kan Europa gjennomgå på samme tid uten å knake i sammen­føyningene?

Vår verdensdel har de siste femten årene vært arena for dyp finansiell uro, migrasjons­bølger, demografisk krise, en rekke blodige terrorangrep fra islamister og nå sist koronakrisen."

Carl Schiøtz Wibye har i en årrekke vært stasjonert ved Norges ambassader i Warszawa, Beograd og Skopje, og har med diplomatisk erfaring, tallrike reiser, iboende nysgjerrighet og historisk og litterær kunnskap skaffet seg en innsikt i Øst-Europa som blir de aller færreste vest-europeere til del.

I sin nye bok analyserer han vanskelighetene for vårt kontinent.

Arrangør: Rygge biblioteks Venner Inngang: Gratis for medlemmer av RBV og MBV. Kr 50,- for ikke-medlemmer.