Bilder fra filmen og informasjon om arrangementet

Kino & samtale: INSOMNIA - Gratis pizza!

Vi har den glede å invitere til en helaften viet nordic noir-fenomenet «Insomnia» fra 1997, som vi viser på bibliotekets egen storskjerm.

Norsk film har ikke alltid hatt så store ringvirkninger internasjonalt, men i dette tilfellet borget Erik Skjoldbjærgs debutfilm for kanskje tidenes mest lukrative nyinnspilling, gjort av vår tids viktigste blockbuster-regissør Christopher Nolan kun noen år før gjennombruddet med den første Dark Knight-filmen.

Kl. 17.00 viser vi altså den norske originalen, med pizza til alle fremmøtte som står tilgjengelig fra ca. 16.30. Etter filmen vil bibliotekarene Kristoffer og Rune ha en samtale rundt filmen – og dere i publikum oppfordres til å komme med egne innspill!
Samtalen vil spilles inn og senere publiseres som en episode i bibliotek-podcasten Zoom-In.

Gratis inngang - velkommen!