Participate in the event

Vil Norge i fremtiden være en velferdsstat eller vil pengene ta slutt?

Moss bibliotek - foredrag ved høgskolelektor Bengt Morten Wenstøb, Høgskolen i Østfold.

Norge er et av verdens rikeste land. Vi har enorme oljerikdommer og en vellykket velferdspolitikk. Flere hevder at vi må stenge ned oljekranene for å ta det grønne skifte på alvor. Men hvordan vil det påvirke norsk økonomi og velferd?

Noen hevder at Norge i liten grad satser på modernisering av forsvaret og andre ønsker at vi skal ta imot flere flyktninger.
Men hvordan skal man kunne forene alles interesser i fremtiden? Har vi råd til det? Hvilken visjon har norske politikere for fremtiden og hvilken regjering får vi i 2021 som skal ivareta norsk velstandsutvikling?

Bengt Morten Wenstøb er høgskolelektor ved avdeling for helse og velferd ved Høgskolen i Østfold.
Varighet: 60 min + 30 min til spørsmål/samtale
Målgruppe: voksne