Emil fyller 60 år! UTSOLGT

En familieforestilling på Moss biblioteks barneavdeling

I 2023 er det 60 år siden Astrid Lindgren skrev den første boken om Emil i Lønneberget, og det skal feires med en nylaget fortellerstund av og med skuespiller Thomas Jørstad Pettersen.

Emil i Lønneberget handler om gutten Emil Svensson som bor på gården Katthult i Småland sammen med mor Alma, far Anton, søster Ida, tjenestepiken Lina, og gårdsgutten Alfred. Emil er en nysgjerrig og snill gutt som hele tiden finner på nye kreative måter å løse ulike situasjoner på. det er bare det at alle disse «løsningene» ofte blir sett på som rampestreker eller «hyss» av hans far, noe som gjør at Emil til stadighet blir jaget ut i snekker boden mens hans far roper «Eeeeeemiiiiiil!!!» og det er akkurat denne jubileums-fortellerstunden handler om.

Fortellerstunden passer for barn fra 3 år og oppover. forestillingen varer i ca 25 minutter.

Alle er hjertelig velkommen!