Bokkafe med forfatter Eva Fretheim

Eva Fretheim er bosatt i Moss og jobber som journalist i Moss Avis. Hun har tidligere gitt ut romanen Rosa sukkerspinn. Dronningland er hennes debut som krimforfatter, og ble utgitt i september i år. Hun kommer til Moss bibliotek for å lese og snakke litt om denne boka.

Litt om handlingen:
En bil har kjørt inn i en fjellvegg. Bak rattet sitter en 42 år gammel kvinne. Død.

Etter hvert som nyheten om dødsfallet sprer seg i bygda, blir det klart for politietterforsker Vigdis Malmstrøm at noe ikke stemmer. For hva er det egentlig som foregår på verkstedet til brødrene Jonny og Jarle Svartskog? Hvem er Unn Hansen, som holder til hos brødrene og driver birøkt i skogen? Og hva skjedde den sommerdagen for to år siden, da ei nitten år gammel jente forsvant sporløst fra bygda?

Mens Vigdis gjør det hun kan for å nøste opp i de stadig mer innviklede trådene, glir våren over i trykkende sommervarme. Og i skogen summer biene, på oppdrag for dronningen. Uten henne har de ingen sjanse.

I tillegg blir det gode lesetips fra husets folk og kaffe og hjemmebakt som vanlig!