Bokkafeen på Moss bibliotek

Velkommen til en utvidet bokkafé med forfatter besøk!

Kristin Valla er utdannet journalist og en forfatter med flere kritikerroste romaner bak seg. I hennes seneste bok «Egne Steder», Inspirert av Virginia Woolfs klassiske essay Et eget rom, legger Kristin Valla ut på en reise til Frankrike for å skaffe seg et sted å skrive. Med lånte penger og en uforløst roman kjøper hun et gammelt hus i en liten sørfransk landsby.

I boken møter vi forfattere som Amalie Skram, Agatha Christie, Suzanne Brøgger og Halldis Moren Vesaas, idet de renoverer, innreder og dikter. Egne steder er en fortelling om å skape rom for seg selv, om kreativitet, frihet, kjærlighet og estetikk. Velkommen til et spennende forfattermøte. Personalets boktips presenteres etter forfattermøtet.

Velkommen til en hyggelig og inspirerende litteraturstund i biblioteket!

Neste bokkafe: 26.5