Bokkafeen med forfatter Øivind Hånes

Vi får besøk av forfatter Øivind Hånes, i tillegg vil personalet presentere nye bøker

DET TOMME TOGET
et møte med forfatteren Øivind Hånes

En av fjorårets mest kritikerroste norske romaner er Det tomme toget av Øivind Hånes. Han er gjest på vår bokkafé denne fredagen og vil presentere sin seneste roman:

Ei sommernatt i 1966 tar en seks år gammel gutt nattoget fra Oslo Østbanestasjon til Røros sammen med faren sin. Gutten er våken gjennom hele natta og suger inn utallige inntrykk på ferden oppover Østerdalen. Det skal bli en reise han aldri glemmer. Romanen gir oss innblikk i vår nære historie, et tidsbilde av Norge på 60-tallet. Samtidig er boken en personlig beretning om forfatterens egen barndom: En familiesaga, hele fire generasjoner, ligger innbakt i romanen.

Etter presentasjonen presenterer personalet som vanlig sine ferskeste boktips. Velkommen!

Velkommen til en hyggelig og inspirerende litteraturstund i biblioteket!

Datoer for våren: 3.2, 3.3, 24.3, 28.4, 26.5