Anne Sverdrup-Thygeson Skogen - om trær, folk og 25 000 andre arter

Det nordlige barskogbeltet ligger rundt kloden som et grønt skjerf. Norges skoger utgjør en flik av dette; et rikt økosystem og en vesentlig del av vår identitet.

For skogen er myldrende og magisk, rik på arter og myter, og løper som en barnålgrønn renningstråd gjennom hele vår historievev.

Fortsatt trenger vi skogens råvarer. men skogen skal også bevares som hjem for truet artsmangfold, som karbonlager og som et sted for inspirasjon og naturopplevelser. Hvordan skal dette forenes? Og hvordan har århundrer med hogst forandret det norske skoglandskapet, og hva betyr disse endringene for artene og for oss? Skog dekker førti prosent av norge og er et hjem for to tredjedeler av alle artene våre.

Anne sverdrup-thygeson, forfatter av "Skogen: om trær, folk og 25.000 andre arter" byr på under holdende kunnskap om skogen, om skogsartenes intrikate samspill og om skogens betydning for vår historie og kultur.»

I samarbeid med Naturvernforbundet Follo-Moss