Zoom in logo og reklame

Zoom-in: filmpodcast med ny episode!

av Tor Magnus Jonassen
21.05.24
NÅ: Episode # 13 av bibliotekets egen film-podcast ZOOM-IN!

Vi fortsetter å presentere nyutgivelser av norske filmer på blu-ray, og denne gangen er tiden kommet til «Knutsen & Ludvigsen», en helaftens live-action-film fra 1974 basert på Dolmen og Lorentzens ikoniske figurer kjent fra bl.a. hørespill, bøker, og i nyere tid animasjonsfilm.

Regissør Ola Wingers film er basert direkte på et teaterstykke, og oppstod i den gryende tiden hvor K & L ennå kun hadde utgitt et par album og det ennå var nesten ti år før deres mest anerkjente verk «Juba Juba». Men hvor fullendt ER egentlig denne kuriositeten med ringrevene Harald Heide-Steen jr. og Rolf Just Nilsen i hovedrollene?

Programleder Kristoffer tar samtalen med Verdal biblioteks egen Karen - den entusiastiske barne -og ungdomsbibliotekaren fra Verdal bibliotek, som vi husker fra episode 11 om «Reisen til julestjernen».

Hør episoden NÅ via Spotify, Amazon Music, eller lenken under:

Zoom-In : film i bibliotek (acast.com)