Participate in the event

Juleshow: «24 luker på 48 minutter» med Tikk Takk teateret!

Om forestillingen: «24 luker på 48 minutter» har sitt utspring fra det amerikanske konseptet «30 plays in 60 minutes», som har hatt stor suksess siden oppstarten i 1988.

Vi i Tikk-Takk Teatret har laget vår egen versjon for barn og familier, som hadde premiere i Son julen 2022. I vår forestilling skal skuespillerne rekke å åpne 24 adventsluker på 48 minutter. Når forestillingen er i gang, starter vi en klokke som begynner nedtellingen og skaper økende spenning, - for vi vil jo rekke å vise alle innslagene som skjuler seg bak de 24 adventslukene før tiden er ute!

Utøverne på scenen vet ikke rekkefølgen på numrene som henger bakerst på scenen, for det er nemlig barna i publikum som skal rope ut et vilkårlig tall fra de 24 lukene de ser, og da fremføres innslaget som tilhører tallet de velger. På den måten får hver eneste forestilling en ny og unik rekkefølge! Feks kan nummeret der det står «Applaus» trekkes helt i starten, og da er vi ferdige med den – og bare det er jo veldig gøy!

De aller fleste av innslagene er innøvd, bortsett fra 2-3 innslag som er improteater, der publikum er med på å bestemme hva det skal handle om. Alle innslag er julerelaterte – i alle former og sjangre innen tøys, alvor, humor, musikk og spenning mm. Forestillingen er for barn fra 5 år og deres familier.

Gratis billetter på Ticketco - følg den grønne lenken under bildet.

Om oss:
Mathilde Dokka Sveen har spilt i gruppen “30 på 60” siden oppstarten i 2015, og har spilt konseptet for voksne frem til 2019. Hun har en bachelor i filmproduksjon og jobber til vanlig som skuespiller og caster. Hun har medvirket i ulike teatergrupper, som har spilt for både barn og voksne. Er aktuell med forestillingen “Det Magiske Galleriet - Mysteriet om den 4. Piken på Broen og Munch.”.

Hanne Dahle v/Teater Krummelanke, produsent, skuespiller/dukkespiller og spilloppmaker fra Son. Kjent som bl.a. Alfa i Sesam Stasjon, Kaptein Lu i Kometkameratene og Molo i “Kalle og Molo”, Becky i “Borettslaget”og kokka Hilde i Hotel Cæsar. Aktuell med forestillingen “Det Magiske Galleriet” Mysteriet om den 4. Piken på Broen og Munch.

Geir-Atle Johnsen er skuespiller, komponist, regissør og tekstforfatter. Han er for tiden aktuell i rollen som lærer “Nygård” i Netflix-serien “Ragnarok”. Han er med i Importeatergruppa “Chili Con-Tiki” i Larvik og var med å starte Larvik Teater i 2018 der han har flere oppgaver samt sitter i styret. Han tar med seg både piano og gitar i forestillingen «24 luker på 48 minutter»