Må lære meg å melke kuer – et feelgoodforedrag om livet og demenssykdom

Humorist, foredragsholder og forfatter FREDDY KJENSMO kommer til Moss bibliotek for å snakke om pårørenderollen i forbindelse med demenssykdom.

Han vil fortelle om sin bok: «Må lære meg å melke kuer – en feelgoodhistorie fra demensavdelingen», dele sine erfaringer og fortelle om prosessen med å skrive historien. Boken har forøvrig fått glitrende kritikker og er hyllet av så vel fagfolk som pårørende. «Må lære meg å melke kuer» kom ut i 2023 og er skrevet som en hyllest til en helt vanlig gjennomsnittspappa og et levd liv, samtidig som det er historien om sønnen og faren sin vei sammen fra sistnevnte fikk de første symptomene på aldersdemens, og frem til han kom på sykehjem.

Freddy Kjensmo bruker lun humor og kreativitet for å håndtere rollen som pårørende. Foredraget er beskrevet som «levende, ærlig og sårt, men fremført på en måte som gjør det godt å høre på.»
Han deler sine egne tips og metoder og beretter om hva som ikke er lurt når man har med en demenssyk å gjøre, hva som fungerer samt at det er lov å le selv i en så alvorlig situasjon.

I etterkant av foredraget er det mulighet for å stille spørsmål til foredragsholderen i plenum og Freddy Kjensmo vil også signere bøker.

Hukommelsesteamet fra kommunen vil også være til stede denne kvelden. Arrangementet støttes av Mossebibliotekenes venner.