Participate in the event

Pilegrimsleden gjennom Østfold og Akershus – Borgleden: Et foredrag

Line Kjølberg, daglig leder ved Borgleden Pilegrimssenter, holder foredrag om Borgleden under Turist i egen by-dagen

Pilegrimsleden gjennom Østfold og Akershus – Borgleden – snor seg gjennom landskapet som et perlekjede av kultur, historie og vakre bygninger. Borgleden er 190 km lang, og skal du gå hele leden vil det ta deg om lag 9 dager.

Langs leden ligger middelalderkirker, museer, herregårder, naturreservater og forminner og underveis kan du oppleve idylliske overnattingssteder og flott natur. Pilegrimsleden bygger på den middelalderske pilegrimstradisjonen og i Norge er målet Trondheim og Nidarosdomen. Landskapet har forandret seg de siste 1000 årene, men historien er rik og spennende. Bli bedre kjent med Borgleden og den norske pilegrimstradisjonen.

Foredragsholder er Line Kjølberg, daglig leder ved Borgleden Pilegrimssenter.

Gratis inngang - vær velkommen!

Turist i egen by er arrangert av Moss i Sentrum

Arrangementet har gratisbilletter på Ticketco - klikke på den grønne knappen for å bestille.