Spesialoperasjon: John Færseth: Ukraina og Russland 2004 - 2023

Det er nå litt over to år siden Russland invaderte Ukraina, og satte i gang den største krigen Europa har sett siden 1945. Millioner har blitt drevet på flukt, og situasjonen er nå mer alvorlig enn den har vært siden våren 2022.

Men krigen i Ukraina begynte ikke 24. februar 2022, men åtte år tidligere.

John Færseth er forfatter av boken Spesialoperasjon, og vil orientere om bakgrunnen for krigen og hva som står på spill.» John Færeth bruker ca en time på orientering - og det blir selvsagt mulighet til å stille spørsmål / debattere i etterkant. Spesialoperasjon.

Ukraina og Russland 2004-2023 er historien om Russlands forsøk på igjen å legge Ukraina under seg ved hjelp av politisk manipulering, desinformasjon og en krig som har kostet tusenvis av liv og drevet millioner på flukt.

Boka kan du bestille på Humanist Forlag

Arrangeres av Human-Etisk forbund, Humanist forlag og Mossebibliotekene.